Új lehetőség a Közháló-Sulinet program keretében!
Ingyenes informatikai megoldások az iskolák számára!
BEVEZETŐ
Az iskolák jelenleg olyan informatikai problémákkal küzdenek, melyek nagy terhet jelentenek mind az intézmények vezetői, mind a rendszergazdák számára.
Hogyan lehet az iskola számítógépeinek informatikai védelmét úgy biztosítani, hogy ez az intézmény számára ne jelentsen anyagi terhet, és a rendszergazdáknak se kelljen naphosszat azzal foglalkozniuk, hogy frissítsék a vírusirtó programokat, hogy helyreállítsák a megfertőződött számítógépeket? Hogyan lehet informatikai megoldásokkal emelni az oktatás színvonalát, amikor a rendszergazdák munkaidejük nagy részében arra vannak kényszerítve, hogy a külső- és belső hálózati problémákat orvosolják? Hogyan lehet felügyelni az iskola számítógépeinek hardver és szoftver környezetét, úgy, hogy ez a felügyelet ne jelentsen extrém terhet az intézmény, illetve a rendszergazda számára?
A felsorolt kérdésekkel az informatika korában minden iskolaigazgatónak és rendszergazdának szembe kell néznie, ráadásul a megoldás tekintetében eddig magukra voltak utalva.
Mostantól viszont a Közháló-Sulinet program keretében ingyenesen elérhető a Távmenedzsment szolgáltatás, melynek segítségével ezek a problémák megoldhatóak, úgy, hogy az iskoláknak ez nem kerül semmibe.
Mit nyújt a Távmenedzsment szolgáltatás?
Olyan ingyenes többletszolgáltatásokat, melyek segítségével hatékonyabban működtethető az oktatási intézmény informatikai környezete, és az oktatás színvonala is növelhető. A Távmenedzsment szolgáltatás lényege, hogy a Szolgáltató a számítógépes hálózaton keresztül, távolról felügyeli az intézményekben található diáklaborokat. A szolgáltatás modulokból épül fel, melyek közül szabadon választhat az intézmény, a megfelelő modulok telepítésével egyedileg hangolt struktúra alakítható ki, amely garantálja, hogy a szolgáltató bizalmas adatokhoz (például személyi adatokhoz vagy szerzői jogot érintő anyagokhoz) nem fér hozzá. Ezt a Szolgáltató jogi nyilatkozata is alátámasztja.
Ha az intézmény foglalkoztat rendszergazdát, akkor a következőt érdemes megfontolni: a tapasztalatok szerint a rendszergazdák idejük legnagyobb részét az iskolai szoftver-környezet megóvásával, helyreállításával töltik, valamint a belső és külső hálózati problémákat igyekeznek orvosolni. A Távmenedzsment szolgáltatás rengeteg hasznos eszközt, segítséget és információt nyújt a rendszergazdának, de nem alkalmas arra, hogy kiváltson egy jól felkészült szakembert, aki tökéletesen ismeri az intézmény számítástechnikai rendszerét, megoldásait. A szolgáltatással nem válthatók ki olyan helyi szolgáltatások sem, mint, pl. gyorsszerviz, fizikai kezelés, taneszköz kölcsönzés, teljes készlet-nyilvántartás, stb.
Feltételek
A szolgáltatás igénybevételének feltétele, hogy az iskola rendelkezzen informatikai eszközparkkal, például Sulinet-laborral és szélessávú ADSL kapcsolattal. A Távmenedzsment szolgáltatásnak nincsenek rejtett költségei, mert ha az intézmény gépállománya nem megfelelő, akkor a telepítés sem jöhet létre. (ez a telepítést megelőző telefonbeszélgetés alapján egyértelművé válik.) Ha megfelelő az infrastruktúra, akkor a telepítés teljesen ingyenes az iskolák számára. Ráadásul, ha az intézmény bővíteni vagy módosítani kívánja az először kért szolgáltatások körét, akkor évente egyszer ezt is ingyenesen megteheti.
A Távmenedzsment szolgáltatás már elérhető, az intézményeknek egy megrendelőlapot kell kitölteniük és visszaküldeniük, ha szeretnék igénybe venni a szolgáltatást.
A szolgáltatás keretében elérhető modulok
- Központilag kezelt vírusvédelmi szolgáltatás, amely a garantálja, hogy a számítógépek mindig frissített vírusvédelemmel rendelkeznek, ami a munkát biztonságosabbá teszi.
- Szerver felügyelet, melynek segítségével távolról is elláthatók egyes feladatok. Ez különösen ott fontos, ahol nincs főállású rendszergazda.
- Hardver-leltár, melynek segítségével az iskola feltérképeztetheti, és a távmenedzsment segítségével digitálisan nyilvántarthatja a meglévő hardvereit, a munkaállomások hardver összetevőit.
- Konfiguráció felügyelet, ami jelez, ha bárki módosítja az iskolai számítógépek hardver konfigurációját. Így csökkenthető/megakadályozható az iskola vagyonvesztése.
- Szoftver-leltár funkció, mely feltérképezi a számítógépekre telepített programokat, így az intézmény munkatársa ellenőrizheti, hogy csak a kívánt szoftverek legyenek az intézmény számítógépein. (Fontos tudni, hogy a szolgáltatónak nem feladata a jogtisztaság ellenőrzése és nem is képes rá, így az intézménynek kell gondoskodnia arról, hogy a diákok ne telepítsenek fel illegális szoftvereket. Ebben a felügyeletben a szoftver-leltár funkció nagy segítséget jelent az iskolák számára.)
- Szoftver konfiguráció modul, ami felügyeli a számítógépek szoftver összetevőit, szükség esetén pedig a rendszer beállításait automatikusan visszaállítja az eredetire. Ezáltal stabilabbá válik az iskola szoftver környezete.
- Szoftverterítés szolgáltatás, mely lehetővé teszi, hogy a számítógépekre gyorsan eljussanak a létfontosságú biztonsági frissítések.
- Végül az oktatás színvonalát emelő, képernyő átadást/átvételt megvalósító szoftver, melynek segítségével a pedagógus a kijelölt munkaállomás "képernyőjét" átadhatja a többi számítógépre. Így minden diák látja, hogy mit kell megtenni az éppen oktatott programban, függetlenül attól, hogy a diák azonos-, vagy egy másik teremben ül-e a tanárhoz képest.
Hogyan tovább?
A megrendelő lap itt elérhető:
Ha valamilyen informatikai fogalommal kapcsolatban részletesebb információra vágyik, nézze meg a
szószedetet, illetve ha még többet szeretne megtudni a Távmenedzsment szolgáltatásról, kattintson az alábbi linkre:
A szolgáltatás részletes leírását az "Üzemeltetési dokumentum az Intézmények számára" tartalmazza.
Ha személyes konzultációt igényel, hívja a következő telefonszámot: +36-1-237-58-85.
E-mailben következő címek valamelyikén érdeklődhet: