A Balassi Intézet főigazgatója pályázatot hirdet a Párizsi Magyar Intézet tudományos titkári álláshelyének betöltésére 2008. szeptemberétől.
A tudományos titkár feladatköre:
- Segíti a két ország közötti oktatási és tudományos kapcsolatokat. Figyelemmel kíséri a fogadó állam tudományos és oktatási életét, s kapcsolatokat épít ki az oktatási és tudományos intézményekkel, illetve szervezetekkel
- Elkészíti a PMI-CH oktatási és tudományos tervét és lebonyolítja rendezvényeit, végzi az azokkal kapcsolatos adminisztrációt
- Gondoskodik ezen események meghívóinak elkészítéséről és kiküldéséről
- Karbantartja az oktatási és tudományos kapcsolatokat számba vevő címlistákat
- Részt vesz a PMI-CH rövid és középtávú programjának előkészítésében. Eseti igazgatói megbízás alapján képviseli az Intézetet olyan oktatási és tudományos fórumokon és megbeszéléseken, ahol szakmai munkaterületével kapcsolatos kérdések kerülnek tárgyalásra
- Az igazgató javaslatára tagja a Cahiers d'Études Hongroises szerkesztőbizottságának és állandó meghívottja a Magyarságtudományi Központ (Sorbonne Paris III-CIEH) Orientációs Tanácsának. Tagja a PMI-CH kiadványait összeállító szerkesztőbizottságnak ("Publication de l'Institut Hongrois": Études et Documents).
- Kapcsolatot tart a franciaországi magyar oktatóhelyekkel, lektorokkal, egyesületekkel és a magyar partner-intézményekkel, s számukra információkat szolgáltat
- Szakterületét illetően javaslatot tesz a könyvtári állomány fejlesztésére
- Elkészíti az Intézet éves és havi beszámolójának szakterületére vonatkozó részét
- Egyes rendezvények finanszírozása érdekében pályázatokat készít elő
- Előkészíti és lebonyolítja a PMI-CH kollégiumi férőhelyekre kiírt pályázatait. Gondoskodik a Franciaországba érkező magyar ösztöndíjasok fogadásáról, segíti elhelyezkedésüket. Bevonja őket az intézet néhány programjába, munkájába
- Szervezi ösztöndíjasok Magyarországra küldését és fogadását
- Az igazgató egyidejű tájékoztatása mellett konkrét oktatási és tudományos ügyekben kapcsolatot tart az OKM megfelelő szakreferenseivel
- Döntés-előkészítés céljából háttéranyagot készít a francia oktatási és tudományos élet főbb eseményeiről és kérdéseiről
- Részt vesz a PMI honlapjának naprakész információkkal való ellátásában.
- Közreműködik a PMI rendezvényein.
A pályázóval szembeni követelmények:
- A magyar tudományos élet magas fokú ismerete, jártasság a hazai oktatási és tudományos intézményrendszerben
- A fogadó ország kultúrájának, civilizációjának magas szintű ismerete
- Felsőfokú iskolai végzettség
- Felsőfokú "C" típusú francia nyelvvizsga
- Magyar állampolgárság, büntetlen előélet, cselekvőképesség
- Számítógépes felhasználói ismeretek
- Személygépjármű-vezetői engedély
- Orvosi alkalmasság
A pályázatnak tartalmaznia kell:
- A tudományos titkár tevékenységére vonatkozó tervet, amely figyelembe veszi a munkájára irányadó szabályokat és a fogadó országgal ápolt kapcsolatok jellegzetességeit (maximum 3 gépelt oldalon)
- A pályázó jelenlegi és/vagy előző munkájáról szóló tájékoztatást (tevékenységének rövid ismertetése, munkahely, beosztás és max. 3 referencia-személy megjelölése)
A pályázathoz mellékelni kell:
- részletes önéletrajzot
- a végzettséget, szakképzettséget, tudományos fokozatot, idegennyelv-tudást tanúsító okiratok másolatát
Az álláshelyet elnyert személy 3 hónapnál nem régebbi hatósági erkölcsi bizonyítvánnyal kell hogy rendelkezzen.
A kinevezendő tudományos titkár egészségügyi alkalmassági vizsgálatának elvégeztetéséről a Balassi Intézet gondoskodik.
A tudományos titkár megbízása határozott időre, a kirendelés időtartamára szól. Jogállására, besorolására, illetményére és egyéb juttatásaira vonatkozóan a köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvényben, valamint a köztisztviselők tartós külszolgálatáról szóló 104/2003. (VII.18.) Korm. rendeletben foglaltakat kell irányadónak tekinteni.
A pályázat benyújtásának határideje: 2008. június 25.
A tudományos titkár személyéről a Balassi Intézet főigazgatója - a bíráló bizottság javaslata alapján - a benyújtási határidő lejártától számított 20 napon belül hoz döntést. A pályázat eredményéről az érintettek 8 napon belül értesítést kapnak. Az eredménytelen pályázók pályázati anyagát az értesítéssel egyidejűleg visszaküldjük. A pályázat benyújtásának tényét és annak tartalmát bizalmasan kezeljük.
A pályázat benyújtható postai úton. Levélcím: 1519 Budapest, Pf. 385.
Budapest, 2008. június 6.
Dr. Lauter Éva
főigazgató